Wednesday, March 10, 2010

98. Al-Baiyina


98. Al-Baiyina

The followers of the Book and the polytheists could not have separated from being faithful until there had come to them clear evidence from a messenger from Allah, reading the purified pages containing the correct scriptures (teachings and guidelines).

Nor were the People of the Scripture (Torah and Bible) divided until after the clear proof came unto them.

And they were not enjoined anything except that they should serve Allah, being sincere to Him in obedience, maintain their prayer and pay titles benefit of the poor, and that is the right and true religion.

The people who disbelieve, among the People of the Scripture and the idolaters, will abide in fire of hell. They remained in hell forever and they are the worst of created beings.

Those who have faith and do righteous deeds are the best of creatures. Their reward is with their Lord who had created for them Gardens of Eden, underneath which rivers flow. They will dwell therein for ever. Allah hath pleasure in them and they have pleasure in Him and pleased with His givings. This pleasure is in store for those who feareth his Lord and abide to His requirements.


###############################


[1]
Orang-orang yang kafir dari Ahli Kitab (Yahudi dan Nasrani) serta orang-orang musyrik, tidak akan terlepas (dari kepercayaan dan amalan masing-masing) sehingga datang kepada mereka bukti yang jelas nyata, -
[2]
Iaitu seorang Rasul dari Allah yang membacakan (kepada mereka) Lembaran-lembaran Suci,
[3]
Terkandung di dalamnya pelajaran-pelajaran dan hukum-hukum yang benar.
[4]
Dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberi Kitab (Taurat dan Injil) itu, tidak berpecah-belah melainkan setelah datang kepada mereka bukti yang jelas nyata.
[5]
Pada hal mereka tidak diperintahkan melainkan supaya menyembah Allah dengan mengikhlaskan ibadat kepadaNya, lagi tetap teguh di atas tauhid; dan supaya mereka mendirikan sembahyang serta memberi zakat. Dan yang demikian itulah Ugama yang benar.
[6]
Sesungguhnya orang-orang yang kafir dari Ahli Kitab dan orang-orang musyrik itu akan ditempatkan di dalam neraka Jahannam, kekallah mereka di dalamnya. Mereka itulah sejahat-jahat makhluk.
[7]
Seungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh, mereka itulah sebaik-baik makhluk.
[8]
Balasan mereka di sisi Tuhannya ialah syurga Adn (tempat tinggal yang tetap), yang mengalir di bawahnya beberapa sungai; kekallah mereka di dalamnya selama-lamanya; Allah reda akan mereka dan merekapun reda (serta bersyukur) akan nikmat pemberianNya. Balasan yang demikian itu untuk orang-orang yang takut (melanggar perintah) Tuhannya.

Tags: ,

No comments:

My Blog List